:

Аб уступленні ў сілу Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь «Аб парадку выдачы дакументаў і ажыццяўлення дзеянняў»

06.09.2023 г.

7 верасня 2023 г. уступае ў сілу Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 4 верасня 2023 г. № 278 «Аб парадку выдачы дакументаў і ажыццяўлення дзеянняў», у адпаведнасці з якім адкарэктаваны пералік консульскіх дзеянняў і адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дыпламатычнымі прадстаўніцтвамі і консульскімі ўстановамі Рэспублікі Беларусь па заявах грамадзян.

Згодна з палажэннямі гэтага ўказа замежныя ўстановы спыняюць ажыццяўленне ўсіх функцый, звязаных з дакументаваннем (выдача/абмен/падаўжэнне ўсіх відаў пашпартоў і ідэнтыфікацыйных карт), за выключэннем выдачы пасведчанняў на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь.

Усе астатнія дзеянні па выдачы і абмене дакументаў, якія сведчаць асобу, будуць ажыццяўляцца на тэрыторыі Беларусі. Грамадзяне Рэспублікі Беларусь, якія аформілі пастаяннае пражыванне за межамі Рэспублікі Беларусь і знаходзяцца ў замежных установах на пастаянным консульскім уліку, змогуць у далейшым звяртацца па гэтым пытанні ў галоўнае консульскае ўпраўленне МЗС або ў падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі УУС па месцы апошняй рэгістрацыі па месцы жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь (па месцы апошняй рэгістрацыі па месцы жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь бацькоў – для асоб, якія не пражывалі ў Рэспубліцы Беларусь).

Абмен пашпартоў грамадзянам Рэспублікі Беларусь, зарэгістраваным у Рэспубліцы Беларусь, будзе магчымы ў падраздзяленні па грамадзянстве і міграцыі УУС па месцы рэгістрацыі ў Рэспубліцы Беларусь.

У выпадку неабходнасці прастаўлення апастыля, атрымання паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану (за выключэннем выдачы паўторнага пасведчання аб смерці), атрымання даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу), і паведамленняў аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану (за выключэннем даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў аб смерці) таксама неабходна будзе звяртацца ў, які вызначаецца ў залежнасці ад тыпу дакумента (МЗС, Мінадукацыі, Мінюст, галоўныя ўпраўленні юстыцыі Мінгарвыканкама і аблвыканкамаў, загсы).

Важна адзначыць, што падача дакументаў для прастаўлення апастыль, атрымання паўторных сведчанняў і даведак (паведамленняў) загс будзе магчымая толькі асабіста ўладальнікам гэтага дакумента альбо іншай асобай пры прад'яўленні даверанасці, аформленай у Рэспубліцы Беларусь.

Што тычыцца натарыяльных дзеянняў, то службовыя асобы замежных устаноў не змогуць сведчыць даверанасці, але па-ранейшаму будуць сведчыць завяшчання, згоды, адмовы, сведчыць вернасць копій дакументаў і сапраўднасць подпісы на дакументах і іншыя натарыяльныя дзеянні.

Змены не закранулі пытанні консульскага ўліку, рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама звязаныя з грамадзянствам і афармленнем пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь.

Звароты зацікаўленых асоб, пададзеныя да ўступлення ў сілу ўказа, разглядаюцца ў парадку, які дзейнічаў да яго ўступлення ў сілу.

Версія для друку

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці